Webbutikens allmänna villkor
Metodbanken
Företaget har sitt säte i Hudiksvall. Företagets postadress är Agövägen 9,
82451 Hudiksvall..
Önskar du att komma i kontakt med Metodbanken, skicka ett mail till marie@metodbanken.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så får du svar inom kort.
1. Beställning
-
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
-
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till marie@metodbanken.se.
2. Leverans
-
Våra normala leveranstider är 3-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
-
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: marie@metodbanken.se.
-
Gratis frakt inom Sverige. Frakttkostnad tillkommer för leveranser utanför Sverige.
Free shipping within Sweden. Shipping costs apply for deliveries outside Sweden.
3. Priser
-
Alla priser anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
-
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
4. Ångerrätt
-
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
4.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: -
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss marie@metodbanken.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
-
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
-
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
-
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
5. Reklamation och klagomål
-
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
-
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
-
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
5.1 Hur går du tillväga vid reklamation? -
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till marie@metodbanken.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
-
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
-
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
6. Ansvarsbegränsning
-
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
-
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
-
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
7. Produktinformation
-
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
8. Information om cookies
-
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
9. Personuppgiftslagen
-
Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204). Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
10. Ändringar av de allmänna villkoren
-
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
11. Tvist och lagval
-
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
-
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
-
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Payment Methods
- Credit / Debit Cards
- PAYPAL
- Offline Payments